czwartek, 24 września 2015

Pazurki na wakacjach :)

Tak jak wspomniałam w poprzednim poście - kilka dni temu wróciłam z urlopu.
Ponieważ w ubiegłym roku zaplanowaliśmy zwiedzenie wszystkich atrakcji w okolicy i w rezultacie nie mieliśmy czasu na chwilę oddechu, tym razem postanowiliśmy zrobić luźniejszy plan. Rozpoczęliśmy od Wiednia, potem zachodnia część Austrii, Salzburg i na koniec Monachium. Na naszej drodze stanęli imigranci i nieco skomplikowali transport z Austrii do Niemiec. Może pomyślicie, że jestem bez serca - biedni ludzie, a ja się martwię wakacyjnymi planami. Powiem tak - są ludzie, którzy stracili rodziny i domy - ogromna tragedia i trzeba im pomóc. Jednak na własne oczy widziałam grupki mężczyzn przed dworcem w Salzburgu, którzy nie wyglądali na biednych i załamanych, dyskutowali, palili papierosy, sporo z nich miało w dłoniach smartfony. Do tego w mediach słyszy się, że potrafią być agresywni, nie proszą o pomoc, a żądają. Sorry - w tym wypadku nie czuję litości.

Powoli opisuję wyprawę na drugim blogu - jeżeli ktoś jest ciekawy to zapraszam tutaj

Wracając do tematu... Skoro nie biegaliśmy z wywieszonym językiem, to była chwila na zakupy :)
Nastawiłam się na wizytę w DM - w Wiedniu trafiłam na jakiś niewielki. Ku mojemu zaskoczeniu obok tamtejszych kosmetyków znalazłam naszą rodzimą Ziaję :) Z nieznanych mi marek lakierów wypatrzyłam jedynie SHE. Tuż obok była drogeria BIPA (przypomina mi nieco Hebe) - tam zaopatrzyłam się w lakier B*pretty, IQ Cosmetics oraz Look by Bipa. Zarówno w Niemczech, jak i Austrii są domy towarowe Muller (tzw. mydło i powidło, ale markowe). Znów trafiłam na jakiś słabiej zaopatrzony - mieli jedynie kosmetyki z wyższej półki. W oko wpadł mi lakier Benecos - według producenta nie zawiera szkodliwych składników (tzw. big 5 free).
Chwila relaksu i fotka zakupów na tle Alp :)

KIKO, który miałam na paznokciach, powoli zaczął odpryskiwać, więc nadeszła pora, aby wypróbować coś nowego. Zaczęłam od Look by Bipa nr 33 orchid. Nie wiem, czy nie domyłam rąk po płatkach ze zmywaczem (są bardzo tłuste), czy to wina nowego lakieru, ale od razu po pomalowaniu pojawiły się okropne bąble. Sama emalia jest przyjemna - kryje przy dwóch warstwach, szybko wysycha, ma wygodny cienki pędzelek.

W Niemczech weszłam do Rossmana - kurka, kolejny mały... Do wypróbowania kupiłam 2 lakiery Rival de Loop i... 4 pomadki do ust :) Kiedyś takie były dostępne w polskim Rossmanie, produkowane przez Wibo. Uwielbiałam je i jak zniknęły to długo szukałam dobrego zamiennika. Weszłam też do Mullera - akurat w promocji były lakiery Misslyn - jeszcze nie miałam tej firmy, więc skusiłam się na jeden. Na koniec DM - przy dworcu głównym w Monachium jest jeden wielki :) Jak weszłam to buźka mi się uśmiechnęła, bo w końcu znalazłam P2 :) Postanowiłam też wypróbować markę własną drogerii - Trend it up.
Mieliśmy pojechać do zamku w Neuschwanstein, który był pierwowzorem zamku w filmie Disneya "Śpiąca królewna". Niestety, nie udało się, mogłam jedynie użyć zdjęcia jako tła dla lakierów.

Zmyłam BIPĘ i nałożyłam B*pretty - piękny metaliczny opalizujący ciemnoniebieski, powiedziałabym, że wykończenie jest w stylu foil, niestety nie udało mi się tego złapać na fotkach. Lakier nakłada się przyjemnie, dałam 2 warstwy, wysechł szybko, Przyczepię się tylko do trwałości - już drugiego dnia miałam pościerane końcówki.

Och, rozpisałam się :) Czy ktoś dotrwał do końca? ;-)